تلویزیون اسکای نیوز روز سه‌شنبه ۹خرداد در گزارشی از لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط کشورهای اروپایی نوشت: اروپایی‌ها در تلاش هستند تا قدرتمندترین بازوی ایران در خارج و حتی در داخل کشور را محاصره کنند. یک نیروی امنیتی که ریشه آن به زمان انقلاب در ایران برمی‌گردد در حال حاضر امکان بسیار زیادی دارد که در لیست سازمانهای تروریستی در قاره اروپا قرار بگیرد. در حال حاضر این تلاشها به رهبری برلین و همراهی کشورهای دیگر در اتحادیه اروپا در حال انجام می‌باشد.
بر اساس آنچه که دیپلماتها در بیانیه‌های خود به خبرگزاری آلمان گفته‌اند، تلاشهای برلین، همراه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا، و به‌طور مشخص کمیته امور قانونی در پارلمان اتحادیه اروپا بر اساس حکم دادگاه عالی منطقه‌یی در دوسلدورف آلمان می‌باشد. این حکم که در دسامبر سال گذشته صادر شده می‌تواند به‌عنوان مبنای قانونی برای تصمیم‌گیری جهت طبقه‌بندی سپاه پاسداران رژیم ایران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا کافی باشد.
پس از زندانی شدن یک آلمانی ایرانی تبار که قصد داشت یک کنیسه یهودی را هدف قرار بدهد مشخص شد که وی از طریق یک نهاد وابسته به سپاه پاسداران برای این عملیات اعزام شده بوده است.
لازم به ذکر است که طبقه‌بندی سپاه پاسداران در لیست تروریستی اروپا مدت‌هاست که موضوع بحث و مناقشه بین دو طرف بوده است. یک‌طرف معتقد به حفظ نفوذ اتحادیه اروپا در داخل ایران است و طرف دیگر معتقد به مجازات رژیم ایران به‌خاطر درگیر بودنش در چندین پرونده و در رأس آنها کمکهایی است که رژیم ایران مستمراً به روسیه کرده و همین‌طور تحولاتی که حول پرونده اتمی داشته است.    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید