تلویزیون الحدث در گزارشی به تاریخ یکشنبه ششم خرداد با استناد به افشاگری سازمان مجاهدین خلق ایران پیرامون نقش رژیم ایران در قاچاق سلاح برای شبه‌نظامیان حوثی که توسط شبکه خبری فاکس نیوز منتشر شده بود گفت: «مجاهدین خلق در مورد دست داشتن رژیم ایران برای حمایت از حوثیها شهادت دادند».
الحدث در گزارش خود به‌نقل از فاکس نیوز گفت: «این گروه ایرانی شواهدی را فاش کرد که نشان می‌دهد مقامات ارشد رژیم ایران در حمایت از حوثی‌ها در حملات آنها علیه کشتی‌ها در دریای سرخ نقش داشته‌اند. سازمان مجاهدین خلق گفته است که نیروی قدس از بندری در شرق شهر جاسک استفاده می‌کند و تدارکات نظامی از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، موشکها و سیستمهای ارتباطی را برای حوثی‌ها ارسال می‌کند. این سازمان با بیان این‌که سپاه پاسداران برای انتقال سلاح به قایق‌های حوثی‌ها به صاحبان برخی کشتی‌های محلی فشار می‌آورد و گاهی این کشتی‌ها در کشورهای آفریقایی توقف می‌کنند، گفت: سرلشکر عبدالرضا شهلانی مسئولیت نظارت بر هماهنگی با حوثی‌ها را با کمک ژنرال اسماعیل محمد قاآنی و ژنرال محمدرضا فلاح‌زاده برعهده دارد».
گزارش الحدث در ادامه به‌نقل از افشاگری سازمان مجاهدین خلق اضافه کرد: «علی خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم شخصاً مسئول نهایی کردن و موافقت با تصمیمات مربوط به امور سیاسی و نظامی در یمن می‌باشد».
گزارش الحدث در حالی منتشر شد که شبکه خبری فاکس نیوز در گزارشی از افشاگری سازمان مجاهدین با اشاره به دلایل مستند و قوی ارائه شده توسط مقاومت ایران گفته بود: «مقاومت ایران شواهد محکوم کننده‌ای را کشف کرده است که نشان می‌دهد مقامات ارشد رژیم در حمایت از حوثی‌ها در حملات خود علیه کشتی‌ها در دریای سرخ دخالت دارند.
فاکس نیوز دیجیتال شواهد ارائه شده توسط سازمان مجاهدین خلق ایران را بررسی کرد که نشان می‌دهد چگونه گروه تروریستی تحت حمایت رژیم ایران مستقر در شمال یمن توسط تهران تأمین می‌شود.
سازمان مجاهدین خلق به چندین روش و مکان اشاره کرد که نیروی قدس سپاه پاسداران برای حمل انواع سلاحها از جمله هواپیماهای بدون سرنشین، موشکهای کروز، موشکهای بالستیک، مینهای ضد کشتی، تجهیزات رادار و سیستم‌های ارتباطی به حوثی‌ها استفاده می‌کند.
سازمان مجاهدین خلق خاطرنشان کرد که اسکله بهمن، مجموعه‌یی از "حدود ۸۰ یا ۹۰" بندر مخفی است که در امتداد خلیج‌فارس و سواحل دریای عمان به دستور خمینی، در سال ۱۹۸۲ ساخته شده است،"این اسکله با مجموعه بندرهای مخفی آن خارج از نظارت سازمانهای بین‌المللی" باقی مانده‌اند. سازمان مجاهدین خلق می‌گوید اسکله‌های بهمن به‌عنوان وسیله‌ای برای قاچاق نفت و پتروشیمی و ارسال سلاح به نیروهای نیابتی از جمله حوثی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند».    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید