احکام جنایتکارانه «بغی» برای ۵ زندانی سیاسی پس از ماهها بازجویی و شکنجه در اوین
حمله وحشیانه به زندانیان خرم‌آباد و انتقال آنها به انفرادی و محکوم کردن پدر شهید قیام به ۶ سال زندان
فراخوان به اقدام فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی
سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، قضاییه جلادان، ۵ زندانی سیاسی، ابوالحسن منتظر، پویا قبادی، محمد تقوی، وحید بنی‌عامریان و بابک علی‌پور را پس از ماهها بازجویی و شکنجه در بند ۲۰۹ اوین، به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران، به «بغی» متهم کرد. اتهام آخوند ساخته‌ای که اعدام یا زندان سنگین به‌دنبال دارد.
ابوالحسن منتظر ۶۵ ساله، در دهه شصت و سال‌های ۹۷ و ۹۹ دستگیر و زندانی شده است. وی که آخرین بار در دی ۱۴۰۲ دستگیر شده از بیماریهای قلبی، ریوی، کلیه و آرتروز رنج می‌برد.
پویا قبادی ۳۲ ساله، مهندس برق در اسفند ۱۴۰۲در مرز چالداران دستگیر و به اوین منتقل شد. او قبلاً نیز دو بار دستگیر شده بود.
محمد تقوی که در اسفند ماه ۱۴۰۲، دستگیر شد، پیش از این نیز سه سال به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق، در زندان به‌سر برده بود.
وحید بنی عامریان، ۳۲ ساله، فوق‌لیسانس مدیریت در دی ۱۴۰۲ دستگیر شد، او از سال ۹۶ جمعاً چهار سال زندانی بود.
بابک علیپور ۳۳ ساله، لیسانس حقوق در دی ۱۴۰۲ دستگیر شد. او قبل از این در آبان ۹۷، در رشت دستگیر و ۴ سال در زندان بود.
در یک تحول دیگر روز ۳۱ اردیبهشت شعبه دوم بیدادگاه ضد انقلاب کرج ماشاءالله کرمی پدر شهید قیام ۱۴۰۱ محمد مهدی کرمی را به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» به ۵ سال و بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم کرد. ماشاالله کرمی ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ با یورش نیروهای سرکوبگر دستگیر شد. همین بیدادگاه در یک اقدام ضدانسانی دیگر، وکیل خانواده محمد مهدی کرمی را که در شهریور گذشته دستگیر شده بود به شش سال زندان محکوم کرد.
 
در یک اقدام جنایتکارانه دیگر دژخیمان خامنه‌ای در زندان مرکزی خرم‌آباد شماری از زندانیان را که نسبت به قطع آب زندان اعتراض کرده بودند، به‌دستور رئیس زندان و رئیس حفاظت زندان با ضرب و شتم شدید به سلول انفرادی منتقل کردند. در این هجوم دست و پای تعدادی از زندانیان معترض را شکستند. در همین رابطه دو برادر زندانی هوادار مجاهدین محمد و مهدی خداکرمی را از سلول انفرادی زندان مرکزی خرم‌آباد، به زندان پارسیلون این شهر تبعید کردند.
مقاومت ایران بار دیگر کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر و دیگر ارگانهای ذیربط ملل متحد و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای نجات جان پنج زندانی متهم به بغی و هم‌چنین آزادی عموم زندانیان سیاسی فرامی‌خواند و بر ضرورت بازدید هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی از زندانهای ایران و دیدار با زندانیان تأکید می‌کند.
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷ خرداد ۱۴۰۳ (۲۷ می‌۲۰۲۴)    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید