ایندیپندنت انگلستان
در حالی‌که ۵۵۰ نماینده مجلس خواستار اقدام شدند
انتظار می‌رود حزب کارگر سپاه پاسداران را به‌عنوان تروریست نامگذاری کند
نوشته سردبیر سیاسی ایندیپندنت
گروهی متشکل از ۵۵۰ نماینده مجلس ابتکار عملی را به‌عنوان آخرین اقدام پیش از انتخابات برای وادار کردن دولت بعدی به نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک گروه تروریستی انجام دادند.

 ابتکارعمل نمایندگان مجلس عوام و اعیان از سوی کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران به‌شدت با مقاومت از سوی وزارت‌خارجه انگلستان روبه‌رو شده است. حتی با وجود این‌که آمریکا در مورد این موضوع پیشتاز بوده است.
اینگونه درک می‌شود که دیوید لمی، وزیر امور خارجه سایه، احساسش این است که اگر او پس از ۴ ژوئیه وزیر امور خارجه باشد، ممکن است سیاست تغییر کند.
یک منبع نزدیک به آقای لمی گفت: «موضع دیرینه ما این است که از نامگذاری سپاه پاسداران یا از طریق روند موجود یا از طریق ایجاد یک روند جدید ممنوعیت برای بازیگران دولتی متخاصم حمایت می‌کنیم».
فشارها به‌دلیل ارتباط سپاه پاسداران با حماس و حمله ۷ اکتبر به اسراییل که باعث جنگ فعلی در غزه شد، افزایش یافته است. و مرگ ابراهیم رئیسی - معروف به قصاب تهران فرصتی برای تغییر عمده در سیاست ایجاد کرده است.
علاوه بر این، سپاه پاسداران، که ارتش شخصی خامنه‌ای رهبر رژیم ایران است، با حملات در انگلستان و اروپا از جمله تلاش برای ترور یک نماینده سابق اسپانیایی پارلمان اروپا و معاون رئیس پارلمان اروپا مرتبط است.
ممنوع کردن این گروه آنها را از دسترسی آسان به منابع مالی بین‌المللی محروم می‌کند و مانع از ان می‌شود که بسیاری از سلاحهای رژیم ایران بتوانند در خارج از کشور مورد استفاده قرار گیرند.
این ابتکارعمل توسط باب بلکمن، نماینده محافظه کار، و یکی از حامیان قدیمی شورای ملی مقاومت ایران رهبری شده است.
نمایندگان برجسته مجلس عوام شامل نمایندگان محافظه‌کار سر ایان دانکن اسمیت، توبیاس الوود، ویکی فورد، لیام فاکس، سر جان هیز، کارولین نوکس و دزموند سوین و جان مک دانل، صدراعظم سایه سابق حزب کارگر است.
در میان لردها، لرد بلینگهام، لرد بواتنگ از حزب کارگر، اسقف اعظم سابق کانتربری لرد کری، لرد کوکر از حزب کارگر، ژنرال بازنشسته لرد دانات، دادستان کل سابق لرد گلداسمیت، بارونس کندی KC، رهبر سابق حزب کارگر لرد کیناک، لرد پانیک ، معاون سابق نخست‌وزیر لرد پرسکات و لرد ویتی از حزب کارگر هستند.
نمایندگان مجلس در بیانیه خود هم‌چنین از دولت خواستند تا شورای ملی مقاومت ایران را به‌رسمیت بشناسد و از ان حمایت کند.
آقای بلکمن گفت: "ما سیاست فعلی مماشات را برای ۴۰ سال امتحان کرده‌ایم و این تنها منجر به شکست پس از شکست شده است و به‌سادگی رژیم را در تشدید رفتار شرورانه خود تقویت کرده است."
«سیاست جدید، همان‌طور که توسط ۵۵۳ نماینده مجلس و همسالان پیشنهاد شده است، تمرکز را بر حمایت از مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها برای ایجاد تغییر از داخل ایران توسط مردم ایران قرار می‌دهد.
«این باید با پاسخگو کردن رژیم همراه باشد. این از جمله شامل نامگذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک ارگان تروریستی است، گامی که مدتهاست به تأخیر افتاده است. این یک پیام روشن به آخوندها می‌فرستد که وضعیت گذشته به پایان رسیده است و به ایرانیان شجاع نشان می‌دهد که غرب شروع کرده است که در کنار آنها قرار گیرد».
«این اقدام تأثیر زیادی بر طرح‌های رژیم برای دور زدن تحریم‌ها و تأمین مالی نیروهای سرکوبگر خود در داخل کشور و گروه‌های نیابتی در سراسر منطقه خواهد داشت».
پلتیکو، شعبه لندن: فراخوان به نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران: گروهی متشکل از ۵۵۰نفر از نمایندگان پارلمان انگلستان از جمله آیین دانکن اسمیت، رهبر سابق حزب محافظه‌کار و جان مک دانل، صدراعظم سابق سایه، از دولت بعدی خواستند تا سپاه پاسداران رژیم ایران را به‌عنوان یک گروه تروریستی نامگذاری کند.
پلتیکو افزود: باب بلکمن، نماینده پارلمان از حزب محافظه‌کار گفت که این تغییر سیاست با «تمرکز بر حمایت از مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها برای ایجاد تغییر از درون ایران خواهد بود».۵۵۰تن  از نمایندگان پارلمان انگلستان خواستار نامکذاری سپاه پاسداران در لیست تروریستی شدند
دیلی اکسپرس
 مماشات با رژیم ایران "تنها به شکست منجر شده است"
 در حالیکه فراخوانها برای ممنوع کردن سپاه پاسداران افزایش می‌یابد
بیش از ۵۵۰ تن از نمایندگان مجلس عوام و اعیان از لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم ایران و ارسال یک پیام روشن» «به  حکومت تهران مبنی بر اینکه  اوضاع دیگر به روال قبل نیست» حمایت کرده‌اند.
نمایندگان هشدار میدهند که « سپاه پاسداران از طریق گروه های نیابتی‌اش تروریسم را گسترش می دهد و مانع صلح و امنیت منطقه و جهان می شود.»
باب بلکمن، نماینده مجلس گفت: "ما سیاست فعلی مماشات را برای ۴۰ سال آزمایش کرده‌ایم و این تنها منجر به شکست پس از شکست شده است و به سادگی رژیم را در تشدید رفتار شرورانه خود تقویت کرده است."
«سیاست جدید، همانطور که توسط بیش از ۵۵۳ نمایندگان مجلس عوام و اعیان پیشنهاد شده است، تمرکز را بر حمایت از مردم ایران و مقاومت سازمان یافته انها برای ایجاد تغییر از داخل ایران توسط مردم ایران قرار می دهد.»
«این باید با حسابرسی از رژیم همراه باشد، از جمله با لیست‌گذاری سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد تروریستی، گامی که مدتهاست به تاخیر افتاده است. این یک پیام روشن به آخوندها می‌فرستد که اوضاع دیگر به روال قبل نیست و به ایرانیان شجاع نشان می‌دهد که غرب شروع به  انتخاب کرده که در کنار آنها بایستد»
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید