دادگاه بلژیک درخواست مزدور نفوذی مهرداد عارفانی برای رفتن به ایران نزد رژیم مانند اسدی را رد کرد
آزاد کردن و بازگرداندن مزدوران بمب‌گذار به نزد اربابانشان در تهران در هر فرایند سیاسی یا قضایی
مشوق تروریسم و گروگانگیری بیشتر است
مزدور نفوذی وزارت اطلاعات آخوندها مهرداد عارفانی که توسط دادگاه آنتورپ بلژیک به ۱۷سال زندان قطعی محکوم شده بود، پس از ۶ سال زندان از دادگاه خواست او را آزاد نموده به نزد رژیم آخوندها در ایران بفرستند. امروز دادگاه بروکسل درخواست این مزدور را رد کرد. عارفانی عضو تیم تروریستی تحت‌امر اسدالله اسدی دیپلمات تروریست بمب‌گذار رژیم بود که در توطئه انفجار در گردهمایی مقاومت ایران در ویلپنت پاریس در تیرماه ۱۳۹۷ مشارکت داشت.
مقاومت ایران با استقبال از حکم دادگاه، نسبت به بازگرداندن مزدوران نفوذی و تروریست به نزد اربابانشان در تهران در هر فرآیند سیاسی یا قضایی هشدار می‌دهد و آنرا مشوق رژیم آخوندها برای تروریسم و گروگانگیری بیشتر می‌داند.
درخواست این مزدور برای بازگشت به نزد اربابانش یک‌سال بعد از یک معامله ننگین با رژیم آخوندها و آزادی اسدی و بازگرداندن او به ایران صورت می‌گیرد. این درخواست در حالی است که این مزدور از ابتدا ارتباط خودش با وزارت اطلاعات و اسدی را تکذیب می‌کرد و مدعی بود به اشتباه دستگیر شده است، اما تحقیقات پلیس و دادگاه هیچ تردیدی در مزدوری او و شرکت فعالش در طرح انفجار ویلپنت باقی نگذاشت. دادگاه بدوی و استیناف هر دو او را به ۱۷ سال زندان و لغو تابعیت و پاسپورت بلژیکی او محکوم کردند و دیوان عالی بلژیک نیز در ۲۶ آبان ۱۴۰۱ این حکم را تأیید کرد.
مهرداد عارفانی از اوایل دهه۶۰ در زندان علیه مجاهدین به استخدام دژخیمان در آمد و در سالهای بعد به اروپا اعزام شد. او با ژست روشنفکری و شاعری و ضدیت با خدا و مذهب تلاش می‌کرد نفوذیگری و مزدوری خود را برای رژیم آخوندی مخفی کند.
این مزدور در زمستان ۱۳۹۵ به بهانهٔ همراهی با مادر یک شهید به آلبانی رفته بود تا از وضعیت مجاهدین و محل‌های استقرار آنها اطلاعات جمع‌آوری کند. در این سفر او مصرانه خواهان دیدار با مسئولان مجاهدین بود اما موفق نشد.
در اسناد مربوط به بررسی‌های پلیس و دادستانی آمده است که علاوه بر پول‌های نقدی که در بازرسی از خانه مزدور عارفانی به‌دست آمده، تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۲۶هزار یورو نقد به حساب‌های او واریز شده که پول‌های پرداخت شده توسط وزارت اطلاعات است.
در حکم دادگاه استیناف آنتورپ در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ آمده است: عارفانی «در گردهمایی۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ نیز حضور مؤثری داشته و یک تلفن همراه عملیاتی در اختیار داشته که منحصراً برای تماس‌هایش با اسدالله اسدی استفاده می‌شده است. ادعای عارفانی مبنی بر این‌که از تلفن همراه به‌عنوان گیرنده FM استفاده می‌کرده بی‌اعتبار است. می‌توان به محتوای برخی از پیام‌های رد و بدل شده بین عارفانی و اسدی در ۱۷ژوئن ۲۰۱۸، یعنی چند روز قبل از رفتن اسدالله اسدی به ایران برای تکمیل مقدمات حمله برنامه‌ریزی شده با استفاده از زبان رمز اشاره کرد».
دادگاه استیناف در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ درباره حکم خود اطلاعیه‌یی صادر کرد و نوشت: «عارفانی که مدتی را در نزدیکی خروجی سالن گذرانده بود به‌خوبی از حمله بمب‌گذاری قریب‌الوقوع مطلع بوده است. وی با استفاده از تلفن همراه عملیاتی خود توانست مستقیماً با فرمانده خود؛ اسدالله اسدی که سفارش این کار را به او داده و کل نقشه را طراحی کرده و متهمان امیر سعدونی و نسیمه نعامی را نیز هدایت کرده بود؛ ارتباط برقرار کند».
در این اطلاعیه آمده است: «مهرداد عارفانی نیز طی این مدت درباره مجاهدین خلق اطلاعات جمع‌آوری کرد و از سال ۲۰۱۵ آن را به اسدالله اسدی ارسال می‌کرد» و «یک تلفن همراه عملیاتی در اختیار داشته است که صرفاً برای ارتباط وی با اسدالله اسدی استفاده می‌شد».
وکیل رژیم در دادگاه استیناف زمانی که متوجه شد اسناد ارتباط عارفانی و اسدی غیرقابل انکار است تلاش کرد این‌گونه وانمود کند که مهرداد عارفانی برای رژیم جاسوسی می‌کرده اما تروریست نبوده است و مجازات کمتری به او تعلق می‌گیرد.
 
دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران
۷ خرداد ۱۴۰۳ (۲۷ می‌۲۰۲۴)     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید