اعتراض جهانی به مراسم برای رئیسی جلاد ۶۷ در مجمع عمومی
فراخوان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران
به رهبران آمریکا و اروپا در آستانهٔ اجلاس شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
برای ارجاع پرونده رژیم به شورای امنیت ملل متحد
 
کارزار یاران شورشگر در نیوریورک
اعتراض به مراسم در مجمع عمومی برای جلاد ۶۷
عامل قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در ایران
به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران
 
در پی اعتراضهای شدید هموطنان ایرانی و شخصیت‌های بین‌المللی
شامل سفیران و کارشناسان و قضات ارشد کنونی و پیشین سازمان ملل
آمریکا مراسم رئیسی را تحریم کرد
 
رویترز: 
یک مقام آمریکایی اعلام کرد
آمریکا برنامه سازمان ملل برای رئیسی را تحریم کرده است
ما به هیچ عنوان در این رویداد شرکت نخواهیم کرد 
به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی گفت که این کشور برنامه سازمان ملل برای رئیسی را تحریم
کرده است وی گفت: «ما به هیچ عنوان در این رویداد شرکت نخواهیم کرد».
این مقام آمریکایی گفت: «سازمان ملل باید در کنار مردم ایران بایستد، نه این‌که یاد سرکوبگران آنها طی دهها سال اخیر را گرامی بدارد. رئیسی در موارد متعدد و هولناک نقض حقوق‌بشر، از جمله کشتار غیرقانونی هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ دست
 
صبح پنجشنبه سناتور کلر چندلر رئیس کمیتهٴ خارجی، دفاع و تجارت سنای استرالیا و وزیر خارجهٔ سایه با صدور بیانیه‌یی به بایکوت برنامه برای رئیسی در ملل متحد فراخوان داده و تأکید کرد: «ا بسیاری از ایرانیان (رئیسی) را به‌عنوان جلاد تهران می‌شناسند. استرالیا و کشورهای همفکر باید در کنار قربانیان بی‌گناه رژیم (ایران) در دوران رئیسی بایستند که بسیاری از آنها زنان و دختران بوده‌اند. همان‌طور که مقامات آمریکایی امروز در تأیید بایکوت ادای احترام سازمان ملل اعلام کردند، بسیاری از بدترین موارد نقض حقوق‌بشر از جمله قتل‌عام غیرقانونی هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ در دوران تصدی وی در مناصب مختلف قدرت رخ داده است.
 
ایرین ویکتوریا ماسیمینو
گزارشگر ویژه سازمان ملل در دادگاه عالی جنایی آرژانتین
برنامه برای رئیسی خیانت به اصول اصلی سازمان ملل است
 
رئیسی در سال ۶۸ به‌طور سیستماتیک از زندانیان سیاسی
به‌ویژه افراد وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران بازجویی کرد
و در کمتر از یک دقیقه دستور اعدام صادر کرد
ایرین ویکتوریا ماسیمینو، وکیل بین‌المللی حقوق‌بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل در دادگاه عالی جنایی آرژانتین در درباره برنامه برای رئیسی جلاد در سازمان ملل در تاون هال نوشت
به یاد داشته باشیم که در سال ۱۳۶۷، خمینی فتوایی صادر کرد که مخالفت با نظام دینی را «دشمنی با خدا» دانست که مجازات آن اعدام است. در آن زمان رئیسی به‌عنوان معاون دادستان تهران به‌عنوان «کمیسیون مرگ» مأمور اجرای این فتوا در زندان اوین و گوهردشت بودد. او به همراه سه همکارش به‌طور سیستماتیک از زندانیان سیاسی، به‌ویژه افراد وابسته به سازمان مجاهدین خلق ایران بازجویی کرد و در کمتر از یک دقیقه دستور اعدام صادر کرد. همکاری در برگزاری برای چنین فردی را نمی‌توان چیزی جز بی‌احترامی دسته‌جمعی به حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی تعبیر کرد. هیچ کشور عضو سازمان ملل که به منشور ملل متحد احترام می‌گذارد، نباید در برنامه‌ای شرکت کند که به بهای قربانیان یک رئیس دولت قاتل به یادگار می‌ماند. کشورهای دموکراتیک جهان باید این رویداد را تحریم کنند و به مسئولان سازمان ملل متحد بفهمانند که اگر با آن پیش بروند، اصول پایه‌یی خود را زیر پا می‌گذارند.
سازمان ملل باید از تلاش طولانی‌مدت برای عدالت، حقیقت و یاد قربانیان کشتار ۱۳۶۷حمایت کند. علاوه بر این، باید از زندانیان سیاسی و دگراندیشان فعلی در ایران دفاع کند که جان آنها به‌دلیل استفاده از حق اعتراض و آزادی بیان در خطر است. مرگ نباید مساوی با مصونیت از مجازات باشد.
 
باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان در مصاحبه با سیمای آزادی: 
رئیسی جلاد تهران از مسئولان کشتار ۳۰هزار تن در سال۶۷ بود
مردم ایران از مرگ او ناراحت نمی‌شوند بلکه جشن می‌گیرند
باب بلکمن نماینده پارلمان انگلستان:
ما خبر مرگ رئیسی، جلاد تهران را در یک سانحه شنیدیم. مردم ایران از مرگ او ناراحت نمی‌شوند بلکه جشن می‌گیرند. او کسی است که خطر و قتل سیاسی را برای مخالفان خود به‌ارمغان آورده بود و از مسئولان کشتار ۳۰هزار تن در سال ۱۳۶۷ بود، به‌دلیل این‌که آنها دشمنان رژیم مذهبی بودند. اکنون مردم با صدای بلند خواستار آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون هستند. اکنون این فرصتی برای شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین و خانم مریم رجوی با برنامهٔ ۱۰ ماده‌یی او است تا دموکراسی را در سراسر ایران محقق کنند. ما مشتاقانه منتظر روزی هستیم که ایران از حاکمیت آخوندها رهایی یابد و در آن یک دموکراسی مستقر شود.
 
سایت کانورسیشن ۹ خرداد ۱۴۰۳:
رئیسی عمیقاً درگیر برخی از فاحش‌ترین نقض حقوق‌بشر در تاریخ اخیر ایران بود، او در هیأتی حضور داشت که مسئول اجرای مجازات اعدام برای هزاران زندانی سیاسی در سال ۱۹۸۸ بود، نقشی که هرگز آن را انکار نکرد.
 
تایمز ژاپن ۹ خرداد ۱۴۰۳:
در ایران، قدرت مطلق نه در دست رئیس‌جمهور، بلکه در اختیار علی خامنه‌ای و سپاه پاسداران است
علاوه بر بی‌کفایتی، رئیسی به‌دلیل نقش خود در اعدام‌های فراقضایی زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بدنام بود. چند سال پیش، زمانی که درباره این واقعه ننگین در ایران به‌صورت علنی بحثهایی صورت گرفت، رئیسی گفت که به‌دلیل پاکسازی افرادی که محکوم به مرگ کرده بود، مستحق جایزه حقوق‌بشر است. هم‌چنین یک سخنران برجسته رژیم در مراسم خاکسپاری رئیسی " وعده"داد که "کارهای جنایتکارانه دهه ۱۳۶۰" رئیسی بدون وقفه ادامه خواهد یافت...    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید