تد کروز، عضو برجسته سنای آمریکا در مصاحبه با تلویزیون نیوزمکس:
رئیسی یک هیولا بود. یک قاتل بود. او قاتل کودکان و عامل کشتار و شکنجه هزاران نفر در ایران بود. او مردم ایران را سرکوب کرده بود.
رئیسی دشمن بشریت و دشمن مردم ایران بود. بنابراین خوشحالم که او مرد. اما توجه کنید، وقتی خامنه‌ای هم برود،، دنیا امن‌تر خواهد بود. مردم ایران می‌خواهند آزاد باشند.
مارکو روبیو عضو سنای آمریکا: 
«رژیم ایران یکی از خون‌ریزترین تندروهای خود را از دست داده است. رئیسی قبل از ریاست‌جمهوری خود، مردم ایران را تحت سلطه سال‌ها سرکوب ترور قرار داد.
از حمایت او از تروریسم بین‌المللی گرفته تا کشتار دسته‌جمعی مردم ایران و سایر موارد نقض حقوق‌بشر، جهان به‌زودی جنایات رئیسی را فراموش نخواهد کرد».
 
سناتور تام کاتن، عضو سنای آمریکا در مصاحبه با تلویزیون فاکس نیوز:
بسیار ناامید کننده است که می‌شنوم دولت بایدن برای کسی که به‌دلیل قتل‌عام هزاران نفر به جلاد تهران معروف است، تسلیت می‌گوید. من قطعاً تسلیت یا همدردی برای آخوندهای رژیم ایران ندارم. مردم ایران احتمالاً به این خاطر بسیار خوشحال هستند که جلاد تهران دیگر آنجا نیست که آنها را شکنجه کند. اما به‌طور کلی، من فکر نمی‌کنم مرگ او هیچ‌گونه تأثیر قابل توجهی در سراسر منطقه داشته باشد، زیرا کسی که در ایران همه تصمیمات را می‌گیرد ولی‌فقیه این رژیم است.
 
پت فالون نماینده کنگره آمریکا: 
رئیسی یک خودکامه قاتل بود که مردم ایران را وحشیانه سرکوب می‌کرد. او معمار حمایت دولتی ایران از تروریسم بود و شایسته تسلیت ناتو و جهان آزاد نیست.
رویتر خبر داد کاخ‌سفید می‌گوید رئیسی رئیس‌جمهور رژیم ایران دستانش به خون آلوده است
کاخ‌سفید روز دوشنبه اعلام کرد، رئیسی، که در سقوط هلیکوپتر روز یکشنبه کشته شد، به‌دلیل حمایت از گروه‌های افراطی در منطقه 'دستانش به خون' آلوده است. 
جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ‌سفید به خبرنگاران گفت که ایالات متحده به پاسخگو کردن رژیم ایران به‌خاطر آنچه که وی فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه خواند، ادامه خواهد داد. 
کربی گفت: 'بدون شک این مردی بود که دستانش به خونهای زیادی آلوده بود. '
تام توگندات معاون وزیر کشور انگلستان و وزیر امنیت در واکنش به توئیت رئیس شورای اروپا که هلاکت رئیسی را به رژیم تسلیت گفته بود در حساب ایکس خود نوشت: 
رژیم رئیسی هزاران نفر را در داخل کشور به‌قتل رسانده و مردم را در انگلستان و سراسر اروپا هدف قرار داده است. برای او سوگواری نمی‌کنم.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید