بامداد روز ۲۹اردیبهشت ۱۴۰۲ جلادان حاکم بر ایران ۳جوان آزادی‌خواه و معترض را اعدام کردند. این ۳تن، صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی از متهمان پرونده معروف به خانه اصفهان بودند. چهارشنبه و صبح پنجشنبه ۲۸ و ۲۹اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، مردم اصفهان در مقابل زندان دستگرد تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار توقف اجرای این حکم شدند. اما فقیهان ضحاک‌منش برای ماندگاری حکومت‌شان مرگ آنها را رقم زده بودند.
در روزهای قبل از اعدام، درخواست‌های بی‌شماری از سوی شهروندان، در داخل و خارج از کشور برای توقف اجرای این احکام گفته شد. نیروهای امنیتی با حمله به تجمع و ضرب‌وشتم مردم آنها را متفرق کردند.
صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی متهمان پرونده خانه اصفهان بودند که به‌اتهام کشته شدن ۲بسیجی و یک سرهنگ یگان ویژه در ۲۵آبان ۱۴۰۱، دستگیر و محاکمه شدند. آنها در بیدادگاه رژیم بارها اتهامات وارده را رد کرده و اعلام کردند که اعترافات تحت شکنجه بوده و بر بی‌گناهی خود اصرار ورزیدند.
حکم اعدام این ۳زندانی سیاسی توسط قاضی مرتضی براتی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب اصفهان صادر شد. درخواست فرجام‌خواهی آنها نیز به‌سرعت توسط دیوان عالی نظام رد شد و مشخص بود که خامنه‌ای و دیگر سران حکومت برای ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه، تصمیم به اعدام آنها گرفته‌اند.
اعدام صالح میرهاشمی، مجید کاظمی و سعید یعقوبی موجی از انزجار را در میان مردم و مجامع بین‌المللی برانگیخت. مردم و جوانان مبارز در شهرهای اصفهان، زاهدان، مشهد، گوهردشت کرج و در مناطق مختلف تهران از جمله تهرانپارس، شهر نگین غرب، تهرانسر، شهرک اکباتان و آپادانا شعارهای ضدحکومتی سرداده و این اقدام جنایت‌کارانه را محکوم کردند.
 
 
شهیدان خانه اصفهان
 
شورای ملی مقاومت نیز ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه اطلاعیه‌یی صادر کرد و خواهان اقدام ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو به‌منظور اقدام فوری برای توقف چرخه دستگیری و شکنجه و اعدام جوانان معترض ایران شد. در این اطلاعیه آمده است:
«صبح امروز جمعه ۲۹اردیبهشت قضاییه جلادان به دستور خامنه‌ای به‌رغم اعتراضات گسترده داخلی و بین‌المللی، در یک اقدام جنایتکارانه ۳زندانی قیام، صالح میرهاشمی(۳۶ساله)، مجید کاظمی(۳۰ساله) و سعید یعقوبی(۳۷ساله) را پس از ماه‌ها شکنجه جسمی و روانی، به‌اتهام آخوند‌ساخته محاربه اعدام کرد. فاشیسم دینی حاکم علت این اعدام‌ها را به‌هلاکت رسیدن شماری از نیروهای سرکوبگر در جریان قیام در اصفهان در آبانماه گذشته ذکر کرده است.
این اعدام‌های جنایتکارانه در ادامه موج جدید اعدام‌ها از اوایل اردیبهشت‌ماه صورت می‌گیرد که خامنه‌ای برای جلوگیری از بالا‌گرفتن قیام به آن مبادرت می‌کند. تنها روز پنجشنبه ۲۸اردیبهشت ۱۶زندانی اعدام شده‌اند و شمار اعدام‌شدگان از ابتدای اردیبهشت به ۱۱۲تن می‌رسد.
خانم مریم رجوی گفت روزی نیست که ضحاک مار به دوش برای حفظ حاکمیت ننگین و رو به سقوط ولایت فقیه و در وحشت از قیام خلق، خون جوانان را بر زمین نریزد. رژیم آخوندها یک روز بدون سرکوب و شکنجه و اعدام قادر به حکومت نیست و تنها راه رهایی از حکومت شکنجه و اعدام، قیام و مقاومت است. وی ملل متحد، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت موج اعدام‌ها و اقدام فوری برای وادار کردن رژیم به توقف چرخه دستگیری و شکنجه و اعدام فراخواند و گفت بی‌عملی در برابر رژیمی که ننگ بشریت معاصر است، در تناقض آشکار با اصول شناخته‌شده و جهان‌شمول حقوق‌بشر است».
 
 
مزار شهیدان خانه اصفهان    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید