روز دوشنبه ۷خرداد به‌ابتکار خانم جودی اسگرو رئیس کمیتهٔ تجارت بین‌المللی پارلمان کانادا و وزیر پیشین مهاجرت، یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار شد در مورد پیامدهای مرگ رئیسی جلاد و لزوم لیست‌گذاری سپاه خامنه‌ای در سالن کنفرانس‌های مطبوعاتی پارلمان کانادا برگزار شد. 
در این کنفرانس، علاوه بر جودی اسگرو، آقای استرون استیونسون هماهنگ‌کننده کارزار تغییر برای ایران و شهرام گلستانه نماینده جوامع ایرانیان هوادار مقاومت در کانادا، سخنرانانی کردند.
 
خانم اسگرو در سخنانش گفت:  امروز اینجا هستم تا تداوم نقض حقوق‌بشر مردم ایران. را محکوم کنم زمان آن فرا رسیده است که کانادا سپاه پاسداران را دقیقاً همان چیزی که هستند، یعنی یک سازمان تروریستی اعلام کند. امروز کانادا می‌خواهم که این کار را انجام بدهد، اما هم‌چنین از دیگر کشورهای دموکراتیک، از جمله سازمان ملل متحد، می‌خواهم که سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کنند رئیسی حکومت رعب و وحشت را برای مدتی طولانی بر مردم ایران اعمال کرده بود. این لیست‌گذاری نه فقط برای مردم ایران، بلکه برای ثبات خاورمیانه ضروریست. اکنون زمان آن است که صدای مردم ایران، به‌ویژه زنان ایرانی و به‌خصوص زنانی را که علیه دین اجباری، حکومت اجباری و حجاب اجباری قیام کرده‌اند به گوش مردم برسانیم. آنها از قید ظلم رها می‌شوند و در ایران آزاد راه پیشرفت و برابری را می‌پیمایند». جودی اسگرو تأکید کرد:  «تغییر برای مردم ایران در دسترس است، اما مهم‌تر از آن، رفع نقض حقوق‌بشر و سبعیتی است که هزاران مرد و زن جوان ایرانی هر روز به‌خاطر رژیم حاکم آن‌را تجربه می‌کنند و این سرکوب توسط سپاه هدایت می‌شود.
 
 
در ادامهٔ این کنفرانس استرون استیونسون سخنرانی کرد، و گفت: 
وقتی شنیدم پارلمان کانادا به‌اتفاق آرا، شامل نخست‌وزیر ترودو، به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رأی داده است، فکر کردم که این یک نقطه‌عطف است. اکنون برعهده دولت کانادا است که به این تعهد عمل کند و سپاه را در لیست سیاه قرار دهد. دلیل این‌که اکنون باید این کار را انجام بدهیم این است که سپاه نه فقط حامی تروریسم بین‌المللی است، بلکه حامی همه درگیریهایی است که در حال حاضر در خاورمیانه در حال وقوع است. ما اکنون شواهد واقعی کاملاً محکمی در مورد نحوه تأمین پهپادها، موشکهای بالستیک، موشکهای کروز به حوثی‌ها در یمن داریم که در حال حاضر ۵۰بار به کشتی‌های تجاری در خلیج عدن و دریای سرخ حمله کرده‌اند.
سپاه پاسداران حمایت مالی، آموزش و تأمین مالی جنگ بشار اسد در سوریه را برعهده دارد. آنها پشت گروه تروریستی حزب‌الله لبنان هستند سپاه، از تروریسم در کانادا حمایت می‌کند و گروه فرشتگان جهنمی را استخدام کرده و به آنها پول می‌دهد تا با هدف ترور حامیان مجاهدین نظارت داشته باشند. مقاومت ایران، اصلی‌ترین اپوزیسیون دموکراتیک رژیم آخوندها است. سپاه در پشت حمله بمب‌گذاری بود که در آن از یک دیپلمات رژیم ایران به‌نام اسدالله اسدی که دیپلمات سفارت آنها در وین در اتریش بود استفاده کردند و او از تهران با یک بمب نیم کیلویی حرفه‌یی به اروپا فرستاده شد و در حالی دستگیر شد که در حال تحویل‌دادن بمب به سه نفر از توطئه‌گرانی بود که می‌خواستند گردهمایی‌ را که جودی اسگرو و من در پاریس در سال۲۰۱۸ در آن شرکت کرده بودیم منفجر کنند».
آقای استیونسون با اشاره با سوءقصد تروریستی اخیر علیه دکتر آلخو ویدال کوادراس و تلاش رژیم برای بمب‌گذاری در گردهمایی مجاهدین در آلبانی در عید سال ۱۳۹۷ گفت: 
یک قاتل را فرستادند تا به آلخو ویدال کوادراس شلیک کند. در بیرون از خانه‌اش در مادرید به سرش شلیک شد و به طرز معجزه‌آسایی سالم ماند. اما این قطعاً جنایتی بود که با مشارکت کامل سپاه انجام شد. آنها افرادی را از سفارت خود در آلبانی فرستادند تا در تجمع مجاهدین در آلبانی، بمب‌گذاری کنند.
اما هم‌چنان اتحادیه اروپا و انگلستان از قرار دادن سپاه در لیست سیاه خودداری می‌کنند. 
به‌تازگی وزیر امور خارجه کشورمان، گفته است که اگر سپاه را در لیست سیاه قرار دهد، به این معناست که سفارت انگلستان در تهران بسته می‌شود و دیگر نمی‌توانیم با رژیم آخوندها گفتگو کنیم. چرا ما خواهان گفتگو با رژیم قاتلی با این ظرفیت هستیم؟ ۴۵سال است که یک سیاست شکست‌خورده در مماشات با آخوندها داشته‌ایم. حال، اگر دولت کانادا این اقدام قطعی را انجام بدهد و سپاه را در لیست سیاه قرار دهد، پیامی که به اتحادیه اروپا و انگلیس خواهد فرستاد، عمیق خواهد بود و من مطمئنم که آنها نیز به‌زودی از این روند پیروی خواهند کرد.
در بخش دیگری از کنفرانس مطبوعاتی در پارلمان کانادا شهرام گلستانه در سخنان خود به نامهٔ سرگشاده ۲۵ انجمن ایرانی مقیم کانادا دربارهٔ لزوم لیست‌گذاری تروریستی سپاه و اخراج عوامل رژیم از کانادا اشاره کرد.
وی گفت که زمان اقدام فرا رسیده است و جهان بدون رژیم ایران و سپاه پاسدارانش مکانی امن‌تر برای مردم ایران و جهان خواهد بود. وی هم‌چنین از دولت کانادا خواستار اخراج مزدوران رژیم آخوندی از این کشور و حمایت از خواسته مردم ایران برای سرنگونی رژیم آخوندی و برقراری یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر جدایی دین از دولت شد.
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید