اسامه العلی عضو شورای ملی فلسطین خطاب به دیپلمات رژیم
در گفتگو با العربیه 
من از مجاهدین خلق حمایت می کنم، آنها در ایران کاملاً حق دارند
 چرا شما آنها را می کشید؟ چرا شما آنها را به قتل می‌رسانید؟
 دست از سر ما بردارید، شما فلسطینی‌ها را به حال خود بگذارید
 
اسامه العلی، عضو شورای ملی فلسطین در مصاحبه با تلویزیون العربیه خطاب به یک دیپلمات مزدور رژیم که در این مصاحبه شرکت کرده بود وی را از دخالت در فلسطین برحذر داشت و صراحتا حمایت از مجاهدین اعلام کرد.
اسامه العلی: این چیزی نیست که ما در مورد آن صحبت می کنیم، هیچ منطقی وجود ندارد.
محمدمهدی شریعتمدار: این منطق منطق نیست.
اسامه العلی: جایگاه ایران بالای سرم هست. شما ایرانی هستید. آیا بیشتر از من فلسطین را می شناسید؟ من فلسطینی هستم، من فرزند یافا هستم. مردم مکه آگاهترند نسبت به کوچه پس کوچه های آن ، تو به ایران بپرداز، فلسطین به تو چه ربطی دارد؟ چرا امر را برما مشتبه می سازید.
شریعتمدار: آقای سفیر؟ تو این را می خواهی؟ آقای سفیر؟
اسامه  العلی: چرا امر را بر ما مشتبه می‌سازید؟
شریعتمدار: به این ترتیب جناب سفیر به جایی نمی رسیم، خواهش می کنم بگذار حرفم را کامل کنم، آن وقت حق با شماست، که جواب بدهید.
مجری العربیه (خطاب به دیپلمات رژیم که مانع صحبت اسامه العلی میشد): جناب سفیر، صدای فلسطین را انعکاس می دهد به  این دلیل که فلسطینی است
شریعتمدار: سفیر بخشی از صدای فلسطین را بیان می کند.
اسامه العلی : و تو ایرانی هستی؟
شریعتمدار: بخشی از صدای فلسطین را بیان می کند. نه همه صدای فلسطین، حرف او صدای همه فلسطینی ها نیست. من به عنوان یک شخص، من به عنوان یک شهروند حمایت می کنم.
اسامه العلی: ما  جنبش فتح اولین کیان ملی فلسطینی را در تاریخ  در داخل خاک فلسطین به وجود آوردیم و شهید   ابوعمار (یاسر عرفات) کسی بود که توانست پرچم فلسطین را در خاک فلسطین برافرازد و ابومازن ( محمود عباس )کسی است که پرچم فلسطین را در سازمان ملل برافراشت و وارد سازمان ملل شدیم و سازمان ملل هم به عضویت فلسطین به عنوان یک دولت در سازمان ملل رای داد. سازمان آزادیبخش فلسطین به قوانین بین المللی ملتزم است.  رژیم ایران، حماس و جناح راست اسرائیلی علیه ما کار کردند. ...... حمله رژیم ایران به اسرائیل بیش از یک مسخره بازی نبود. از قبل به آنها اعلام کردند که ما با ۱۰۰ پهپاد و ۵۰ موشک به شما حمله می‌کنیم و در عصر همان روز در فلان ساعت به شما میرسد. در تاریخ چنین مسخره بازی  مثل به اصطلاح حمله رژیم ایران به اسرائیل دیده نشده است. ......
اسامه العلی: مجاهدین خلق، من از مجاهدین خلق حمایت می‌کنم، آنها در ایران کاملا حق دارند، چرا شما آنها را می‌کشید؟ چرا شما آنها را به قتل می‌رسانید؟ اگر نظرم را در مورد مجاهدین خلق بگویم خوب است. دست از سر ما بردارید. شما فلسطینی‌ها را به حال خود بگذارید.
(تلویزیون العربیه ۲۲ اردیبهشت)    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید