نیوزمکس:
فراخوان نمایندگان کنگره آمریکا به دولت این کشور برای به‌رسمیت شناختن حقوق مردم ایران برای ایجاد یک ایران دموکراتیک
صبح روز سه‌شنبه، ۱۴۵نماینده کنگره از دولت آمریکا خواستند تا رژیم ایران را محکوم کند و "حقوق مردم ایران را برای ایجاد یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی به‌رسمیت بشناسد."
این قطعنامه که رسماً قطعنامه ۱۱۴۸ مجلس نمایندگان و با حمایت قانونگذاران هر دو حزب است، هم‌چنین از دولت می‌خواهد که «رژیم ایران را در قبال اقدامات خود از طریق ادامه اعمال تحریم‌ها پاسخگو بداند و از برنامه ده ماده‌ای مقاومت ایران برای آینده ایران حمایت کند. "
طرحی که در قطعنامه به آن اشاره شده، طرح مریم رجوی، است. این طرح ۱۰ ماده‌ای نخستین پیش‌نویس قانون اساسی دموکراتیک برای بعد از سرنگونی دیکتاتوری مذهبی کنونی است.
حامیان به نیوزمکس تأکید کردند که قطعنامه HR ۱۱۴۸ تاکنون ۳۰حامی دموکرات و هم‌چنین ۱۱۵جمهوری خواه دارد.
این قطعنامه با اشاره به این‌که جان بسیاری از مخالفان ایرانی در آلبانی هنوز در خطر است، از دولت ایالات متحده می‌خواهد که «با همکاری متحد ما آلبانی، حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را در برابر حملات تروریستی. توطئه‌ها و فشارهای رژیم ایران تضمین کند»
تام مک کلینتاک، نماینده کالیفرنیا، یکی از اولین حامیان قطعنامه، اندکی پس از ارائه قطعنامه به حامیان خود در کنگره ایالات متحده گفت.: «ما باید حداکثر فشار را بر رژیم وارد کنیم و از ارائه سرمایه بین‌المللی به رژیم خودداری کنیم.
او ادامه داد: «و ما باید از تضعیف اپوزیسیون ایران دست برداریم و به آنها کمک کنیم».    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید