خبرگزاری ایتالیایی آنسا
فراخوان اعلان شده توسط گروپیونی، ترتزی و پوتزولو
درخواست از همه دولتها برای حمایت از برنامه ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی
به‌رسمیت شناختن حق کانون‌های شورشی در رودررویی با سپاه پاسداران
محاکمه مسئولان قتل‌عام ۶۷ و شناسایی سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی
روز پنجشنبه در مجلس فراخوانی با عنوان «حمایت از آزادی و مقاومت در ایران برای صلح و امنیت در جهان» با حمایت اکثریت فراحزبی نمایندگان مجلس ارائه شد. این درخواست که به امضای اکثریت نمایندگان رسیده است، شامل ۴ نایب‌رئیس پارلمان، ۱۲ رئیس کمیسیونهای مجلس، ۶ رئیس گروه‌های پارلمانی و ۳ معاون نخست وزیران پیشین می‌باشد. هم‌چنین خانم گروپیونی از حزب ایتالیا زنده است که ریاست کنفرانس مطبوعاتی را برعهده داشت، سناتور جولیو ترتزی و پوتزولو، سخنرانی کردند.
مریم رجوی که به این کنفرانس وصل شده بود گفت: «امیدوارم دولت ایتالیا نشانه‌های مندرج در این فراخوان را برای هدایت سیاست جدید اتحادیه اروپا در قبال ایران، که شامل قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمانهای تروریستی است، اتخاذ کند». وی افزود: فراخوانی که به امضای اکثریت نمایندگان مجلس رسیده است، برخلاف سیاست مماشات، توجه جامعه جهانی را به یکی از جدی‌ترین تهدیدات صلح و امنیت جهانی جلب کرده و راه‌حلی جامع برای آن ارائه می‌کند.
گزارش تلویزیون اخبار ۲۴ ساعته ایتالیا 
از کنفرانس در پارلمان ایتالیا
و گفتگو با خانم الیزابتا زامپاروتی
 
تلویزیون اخبار ۲۴ ساعته ایتالیا در گزارشی از کنفرانس در پارلمان ایتالیا و اعلام قطعنامه اکثریت نمایندگان در حمایت از مقاومت ایران با خانم الیزابتا زامپاروتی از انجمن حقوق‌بشری به قابیل دست نزنید به گفتگو پرداخت. خانم زامپاروتی درباره قطعنامه اکثریت پارلمان ایتالیا گفت:
این یک ابتکار مهم است، زیرا امروز بیانیه‌ای ارائه شد، سندی که به امضای اکثریت نمایندگان پارلمان ایتالیا و در نتیجه به امضای تمامی نیروهای سیاسی رسید، در محکومیت نقض بسیار جدی حقوق‌بشر در ایران و هم‌چنین حمایت از مقاومت ایران، این جنبش. به رهبری یک زن است مریم رجوی. این به تنهایی می‌تواند جایگزین رادیکال رژیم زن‌ستیز و دین‌سالار مانند رژیم ایران باشد زیرا مریم رجوی پرزیدنت منتخب مقاومت ایران است. و ما واقعاً نیاز داریم که نسبت به رژیم ایران درک دیگری داشته باشیم تا بر آن غلبه کنیم، زیرا این رژیم یکی از نابردبارترین، تمامیت خواه ترین و خشن‌ترین رژیمهای جهان است.در چهار ماه و چند روز سال جاری حداقل ۲۱۲ اعدام را اجرا کرده است. بنابراین سرعت فوق‌العاده و خونینی است.
حداقل ۶ زن از ابتدای سال اعدام شده‌اند این تازه بدون اشاره به آزار و اذیت مخالفان سیاسی یا تحرکات جوانان یا قومیتهای مختلف که در ایران هستند می‌باشد. به‌طور خلاصه، این حکومتی است که اگر تعداد اعدامها را با جمعیت مقایسه کنیم، رکورددار اعدامها در جهان است. امروز رژیم ایران تهدیدی برای امنیت نه تنها منطقه خاورمیانه بلکه برای امنیت جهان است، این رژیمی است که ۴۰ سال است مردم ایران را سرکوب و اذیت و آزار می‌کند. به‌ویژه زنان ایران که از زن‌ستیزی و خشونت این رژیم رنج می برند
خانم الیزابتا زامپاروتی درباره راههای مقابله با چنین وضعیتی گفت :اول از همه، گنجاندن پاسداران در لیست تروریستی است همان‌طور که کانادا اخیراً انجام داد، گام مهم دیگر حمایت از جنبش‌های اپوزیسیون به‌ویژه مقاومت ایران است، این خود به ایجاد آلترناتیو در مقابل رژیم ایران کمک می‌کند.
به‌ویژه مقاومت ایران برنامه‌ای دارد که به ۱۰ ماده تقسیم می‌شود که شامل لغو مجازات اعدام، برابری زن و مرد و یک سری اصول قانون اساسی است که باید ما را به حمایت از این سازمان سوق دهد. این ابتکار امروز نیز در مجلس نمایندگان صورت گرفت اما بالاتر از آن، من معتقدم که حضور زنان در این جنبش به‌ویژه مریم رجوی می‌توانند سهم مهمی در این تغییر داشته باشند که باید در جهان مورد حمایت قرار گیرد
 
لطفا به اشتراک بگذارید:     
🙏لطفا به اشتراک بگذارید