پارک ملی «یلو استون» آمریکا اولین و قدیمی‌ترین پارک ملی در جهان می‌باشد. این منطقه از ۱۱۰۰۰سال پیش محل زندگی بومیان آمریکایی بوده است؛ اما اکو سیستم یلواستون با ورود گرگ های خاکستری در سال۱۹۹۵ تغییر کرد. حضور گرگها تاثیرات مهمی روی محیط پارک گذاشت و البته خطرات بسیاری نیز به‌وجود آورد. مواردی مانند کشتار گوزنها و اعتراض شدید دامداران منطقه به حضور گرگها، از جمله معضلاتی بود که در آن منطقه ایجاد گردید (سایت یلواستون پارک Yellowstone National Park).
هستند کسانی که تاثیرات مثبت حضور گرگها در پارک را یادآوری می‌کنند اما نتایج دلبخواهی که طرفداران گرگهای آدم کُش در اکو سیستم انسانی می‌گیرند، منشاء پرورش جنایتکارانی است که زیست بوم مردم ایران و به‌ویژه بلوچستان را به خاک و خون کشیده‌اند. آنها با شعار «امنیت» و «مقابله با دشمن» و «جلوگیری از بی‌ثباتی» و... دست کم در این چهل ساله استیلای گرگ‌های خون آشام، خمینی و دست پرورده‌اش خامنه‌ای، خون صدها بلوچ ستم دیده و غارت شده و در فقر و ناداری نگه داشته شده را بر زمین گرم بلوچستان ریخته و از آن، رود خون جاری ساختند.
 
پیشتازی در قیام، جلوداری در اعدام 
مردم سلحشور بلوچستان از صدها سال پیش در فقر و فاقه در اثر ستم حاکمان و ستمگران به‌سر می‌برند. به‌خصوص در حاکمیت فاشیسم مذهبی در این چهل ساله رنج و دردشان بسا بیش از همه دورانها افزون گردیده است. متقابلا جوانان آگاه و رزمنده بلوچ نیز در برابر سرکوبگران و غارتگران رژیم آخوندی ایستادگی جانانه می‌کنند. با این حال خامنه‌ای با بهانه معضلات اجتماعی نظیر مواد مخدر و قاچاق، بحرانها و وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی را با سرکوب وحشیانه و اسارت و شکنجه و اعدام ساکنان این خطه از میهن، به‌سمت فروپاشی این منطقه سوق داده است. در قیام سراسری ۱۴۰۱ باز همین جوانان بلوچستان در کنار سایر هموطنان چنان ایستادگی و مقاومتی از خود نشان دادند که رژیم آخوندی جز بالا بردن شدت سرکوب راه‌کار دیگری در چنته نداشت.
 
افشای جهانی اعدام هموطنان بلوچ 
بسیاری از مجامع، نهادها و سازمانهای حقوق‌بشری موجهای پی‌در پی اعدام مردم بلوچ را افشا می‌کنند تا جامعه بین‌المللی بی‌خبر از میزان و گستردگی فاجعه تخریب زیست بوم سیاسی و اجتماعی این منطقه نباشند.
از ابتدای سال۲۰۲۳ تا امروز، ۱۹۴نفر در زندانهای ایران اعدام شدند. شمار اعدامها در ۱۰روز گذشته به دست‌کم ۴۲نفر، از جمله ۲۲شهروند بلوچ، رسید. دو تن از اعدام‌شدگان زن بودند. هم‌چنین، گزارشها حاکی از خطر شروع اعدام‌های گسترده است.
عموم کارشناسان حقوق‌بشر می‌دانند که هدف اعدامها تنها ارعاب و ترساندن جامعه مورد نظر است و نه این‌که بخواهند با معضلات اجتماعی برخورد کنند. معضلاتی که رژیم آخوندی خود، باعث و بانی آنهاست.
مراجع معتبر اهل سنت بلوچستان بارها اذعان کرده‌اند که اعدام زندانیان بلوچ به بهانه‌های مختلف نمی‌تواند راه‌حل درست، اصولی، شرعی و قانونی باشد.
مولوی محمدحسین گرگیج، روحانی اهل سنت نیز به موج اعدامها اعتراض کرده و می‌گوید: «عده کثیری از اعدام شدگان در چند روز گذشته بلوچ بوده‌اند اما این اعدامها کشور را گل و بلبل نمی‌کند و پیامدی جز افزایش نفرت ندارد».
همزمان با آغاز قیام ۱۴۰۱ در ایران اجرای احکام اعدام شهروندان بلوچ افزایش چشمگیری داشته است. این گزارشها نشان می‌دهد، از ۲۹مرداد ۱۴۰۱ تا ۱۴اردیبهشت ۱۴۰۲ دست‌کم ۱۲۵شهروند بلوچ در زندانهای مختلف کشور اعدام شده‌اند؛ این آمار تنها مربوط به اجرای احکام اعدامی است که احراز هویت» شده‌اند.
اعدامها از هیچ روند قانونی و معتبر گذر نکرده است و پروسه قضایی و روند دادرسی قانونی در پرونده‌های این افراد به‌صورت عادلانه و شفاف طی نشده و تحت فشار اعترافات اجباری بوده است.
رافائل شنویل هازان، مدیر سازمان غیردولتی فرانسوی «با هم علیه مجازات اعدام» در این باره نگرانیهای این سازمان را اعلام کرده و از «دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد» درخواست کرده است به رژیم آخوندی فشار آورده شود تا اعدامها به این شکل گسترده صورت نگیرد.
 
گرگهای فاشیست در بلوچستان
نظام ولایت فقیه همانند نازیهای آلمان و فاشیست‌های ایتالیا، گرگهای درنده و نیروهای سرکوبگر و قسی‌القلبش را در ارگانهای رسمی، غیررسمی و مخفی، سازماندهی کرده است. بخشی از این عوامل آدم‌نما در بلوچستان شناسایی گردیده‌اند که عبارتند از:
شورای تأمین استان (نهاد پایین‌دستی شورای امنیت کشور) مرکب از:
۱- استاندار (‌رئیس شورا= محمد کرمی، فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق سپاه پاسداران به‌عنوان «استاندار سیستان و بلوچستان»، که نامش در فهرست تحریم‌های آمریکا و کانادا قرار دارد.
۲- فرمانده سپاه پاسداران منطقه و فرمانده سپاه پاسداران ناحیه مستقر در مرکز استان
۳-رئیس نیروی انتظامی استان
۴- مدیر کل وزارت اطلاعات استان
۵- دادستانی استان
هم‌چنین: سازمان اطلاعات سپاه استان / یگانهای ویژه فراجا / معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری / نیروهای لباس‌شخصی / کلانتری ۱۶ مجاور با محل برگزاری نماز جمعه زاهدان / نیروی فاطمیون افغانستانی و زینبیون شیعه پاکستانی/ هیأت ویژه خامنه‌ای به ریاست محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و یکی از خطیبان موقت نماز جمعه تهران
این جلادان و سایر مزدوران رژیم آخوندی می‌بایست بدانند که در فردای پیروزی انقلاب دموکراتیک مردم ایران، در جایگاه متهمین نقض فاحش حقوق‌بشر قرار گرفته و همراه سران جنایتکار این نظام محاکمه خواهند شد. این را مردم زاهدان در آخرین نماز جمعه (۱۵ اردیبهشت) فریاد زدند:
«خامنه‌ای قاتله، سفره ما خالیه»، «خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن»، «سلطنت، ولایت، یکصد سال جنایت»، «مرگ بر جمهوری اعدامی»، «توپ تانک فشفشه، آخوند باید کشته شه»، «برادر شهیدم، خونتو پس می‌گیرم»، «می‌جنگیم می‌میریم، ذلت نمی‌پذیریم»، «قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان»، «می‌کشم می‌کشم آن‌که برادرم کشت»، «بسیجی بسیجی، داعش ما شمایی» و
«آزادی آزادی آزادی»
در تظاهراتی که پاسداران هم در اطراف مصلای مکی و خیابانهای زاهدان مستقر شده بودند، خلق بلوچ می‌خروشید: «آرمان ما مرگ ندارد، یا شهادت یا آزادی»    
🙏لطفا به اشتراک بگذارید